Rekabet Kurulu, Google’a yönelik olarak 2024 yılı gelirlerinin her günü için on binde beşi oranında idari para cezası uyguladığını duyurdu. Ceza, şirketin “İşletme Reklamları” adıyla sunduğu yeni tasarımların, yerel arama hizmetleri ile ilgili Rekabet Kurulu kararına aykırı olduğu gerekçesiyle verildi. Google’a kesilen ceza toplamda 355 milyon 143 bin 671,89 TL olarak belirlendi.
Rekabet Kurulu, Google’ı resmen cezalandırdı
Rekabet Kurulu, yapılan açıklamada, Google’ın yükümlülüklerini yerine getirmemesi nedeniyle bu cezayı uyguladığını bildirdi. Rekabet hukuku çerçevesinde; teşebbüslere getirilen yükümlülüklerin, piyasada adil rekabetin sağlanması ve tüketici refahının korunması açısından kritik olduğu vurgulandı. Kurul, yükümlülükleri ihlal eden teşebbüslerin idari para cezaları ile karşı karşıya kalabileceğini belirterek, Google’a uygulanan cezanın da buna bir örnek olduğunu ifade etti.

Açıklamada ayrıca, 2021 yılında verilen bir karara atıfta bulunuldu. Bu kararda, Google’ın genel arama sonuçlarında kendi yerel arama ve konaklama fiyatı karşılaştırma hizmetlerini rakiplerinden daha avantajlı şekilde öne çıkardığı tespit edilmiş ve buna bağlı olarak Google’a yaklaşık 296 milyon TL para cezası verilmişti. Bununla birlikte, şirketten rakip hizmetleri dezavantajlı duruma sokmayan yeni bir tasarım sunması istenmişti.
Söz konusu uyum süreci devam ederken, Google’ın “İşletme Reklamları” adı altında sunduğu yeni tasarımlar, daha önceki tasarımlar ile aynı nitelik ve işleve sahip olduğu belirlenmişti. Bu yeni tasarımlar, Rekabet Kurulu tarafından tekrar incelemeye alındı ve Google’a, uygulamaya aldığı tasarımları geri çekmesi yönünde bir uyarı yapıldı. Ancak tasarım geri çekilene kadar, uygulama süresince Google’a günlük idari para cezası uygulanmaya devam edildi.